Teresiainspirerar

Thailandsresan del 6

DEL 6

När man kommit till paradiset

Andra natten har nu passerat och Cornelia sov verkligen hela natten igen. Jag trodde hon skulle bli jetlaggad men ingenting och det är så skönt! Vi gick upp som vanligt runt sjutiden för att få ut så mkt vi kunde utav dagen. Gjorde precis som gårdagen, njöt av en frukost med finaste utsikten till havet, smörjde oss och gick till poolen redan innan klockan blev halv tio 🙂

Andra dagen i Thailand och Cornelia har redan blivit helt stormförtjust i att bada. Hon ville inte gå upp ur vattnet så att ligga och sola är ingen ide, men vad gjorde det när man får bada en hel dag, solen lyser och det finns inga måsten.

Denna dag tog vi lunch vid ett ställe på stranden höger om restaurangen. Där satt vi med sand i fötterna och stirrade ut mot det blåa vattnet… När vi satt där gick de förbi med en elefant, något Cornelia tyckte var spännande. Jag la ut en bild på instagram på elefanten och oj så många kommentarer om hur synd om elefanten det är. Jag är tyvärr inte så insatt i allt detta men självklart tycker jag att elefanter skall få leva där de hör hemma ute i det fria. Dock märktes det ändå att de tog väl hand om elefanten som de gick med på stranden. Om man ville fick man betala 100-200 bath för en påse bananer som man kunde mata elefanten med. Vissa turister (barn vad jag såg) fick sitta på elefantens rygg en kort stund.

Efter lunchen gick vi tillbaka till poolen och där slocknade Cornelia i solsängen, helt utslagen.

Jag passade på att gå iväg själv till stranden en stund för att fota lite och ta lite härliga bilder på vår vagn från Jollyroom som jag skrivit om tidigare HÄR.

Hittade en härlig gunga och stranden var så lugn. För några år sedan var Thailändska stränder fyllt med solstolar och parasoll och jag har hört så mycket negativt om det nu när allt sånt är borttaget, men enligt min uppfattning nu från tidigare så är stranden desto bättre. Renare, lugnare och så mycket vackrare. Mindre folk, sanden är vit, vattnet nästan folktomt och kristallklar turkos färg, precis som man vill att det skall vara. Här trängs man inte alls med andra, snarare tvärtom. Jag har aldrig varit med om så fridfullt på en strand här i Thailand tidigare.

När jag kom tillbaka till hotellet och poolen låg Cornelia fortfarande och sov så passade på att sola lite och sätta mig i bubbelpoolen men våra vänner. När hon vaknat blev det självklart en hel del bad och glass att gotta sig med.

Dagen gick fort och vi var väl tillbaka till rummet runt halv fem tiden då det var dags att göra dig iordning för kvällen.

Vi gick utanför hotellområdet för att äta middagen och valde en restaurang mittemot. Fanns en åt vänster som såg rätt tråkig och billig ut, den till höger, som vi valde att gå på var en väldigt trevlig, fin restaurang som såg lite dyrare ut. Dock var det billigare mat där än hotellrestaurangen, något vi inte trodde. Vi hann inte ens beställa maten så somnade Cornelia i sin vagn. Märktes att hon blev trött av värmen och mycket badande.
Maten var fantastisk! Jag valde en biff med pepparsås, medan de andra tog thaimat 😉

Efter middagen gick vi tillbaka till hotellet då vi misstänkte att Cornelia somnat för natten men när vi kom dit vaknade hon och var hungrig så vi gick till hotellrestaurangen och köpte korv med bröd och pommes till Cornelia och till oss blev det något att dricka. Vi satte oss utanför showen som kördes igång och lyssnade lite smått medan Cornelia åt upp sin mat och sedan blev det dags att lägga sig. Tog en liten stund innan Cornelia somnade men åter igen fick vi en hel natts sömn…

Håll utkik efter mer 🙂 Kommer försöka sammanfatta vissa delar av resan så ni slipper läsa dag för dag. Är det något ni vill veta om vårt resemål?

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!