Teresiainspirerar

Thailandsresan – Del 4

DEL 4

Vår början på en underbar resa.Flygresan.

Som jag längtat efter dagen vi skulle åka tillbaka till Thailand! Inte förens samma dag kunde jag verkligen slappna av för att veta att vi kommer iväg. När man har småbarn kan ju allt hända, magsjuka, vattkoppor lr vad som helst men vi klarade oss och under avresedagen hade vi hela dagen på oss att förbereda. Flyget hade tyvärr blivit försenat från 21.45 till 00.25 så det var ingen stress, bara vänta in taxin som skulle komma kl nio på kvällen.
På dagen åkte jag iväg och lämnade hunden Rambo hos våra vänner och när jag gick brydde han sig inte ett dugg, något som kändes ännu bättre att lämna honom för några veckor.

Vi lyckades få ihop packningen för oss tre i två stora resväskor, väldigt skönt då det var en del handbagage kändes det som.

Redan när klockan var halv nio dök taxin upp. Vi och våra kära grannar/vänner mittemot som vi skulle åka ihop med kunde äntligen börja vår resa. På med bekväma tunnare skor, kofta och in i taxibilen med resväskor och glatt humör. Minns känslan när vi åkte iväg som om det var igår. Helt underbart att äntligen vara på väg till värmen och solen!

Cornelia somnade en stund i taxin och sen på Arlanda var hon vaken. Tror hon tyckte det var spännande med allt som hände. Flygplanen utanför och att grannens dotter I var med var ju ännu roligare 😉

När det äntligen var dags att gå på flyget kändes det så otroligt bra – nu var vi verkligen på väg! Vi hade förbokat sittplatser på flyget så vi kunde ha lite benutrymme och fritt framför oss, väldigt smidigt för direkt när vi kom på flyget kom vi till våra platser 🙂 Det var första gången som Cornelia skulle flyga och jag tror hon tyckte det var lite spännande. Vi hade länge förberett henne om allt och resan, att man måste sitta fast på flyget osv. Vi satte fast oss och var på väg.. Innan vi ens hann lyfta så somnade Cornelia. Sen sov hon i ca fem timmar i streck. Jag hade förberett med tuggummi ifall hennes öron skulle göra ont men hon hann ju bara lukta på tuggummit o gav mig den innan hon somnade. Jag sov nog oxå en liten stund då det var mitt i natten. Efter halva resan och Cornelia vaknade fick hon sin mat och se lite film, sen vet jag knappt vad vi gjorde för helt plötsligt var vi framme.

Klockan var runt kvart över fyra på eftermiddagen i Thailand så det var fortfarande ljust. Vi var så stolta över Cornelia hur bra flygresan gick. Inte ens ipaden behövdes användas.
När vi klev av flyget ut i den tropiska värmen fick vi ta en buss till terminalen för att hämta våra väskor. Satte mig bredvid ett svenskt äldre par som berömde Cornelia för hur duktig och tyst hon varit under flygresan. Som mamma blev man ju ännu stoltare.
Våra väskor kom efter en stund och sen tog vi en buss till vårt hotell. Cornelia somnade även där i bussen och vi väntade oss att den kommande natten skulle bli mer sömnlös än vanligt. Bussresan tog ca 30 minuter så det var en lagom resa.

Väl på hotellet Sunwing Bang Tao Beach checkade vi in och där stod vårt paket från Kit4kids som jag hade beställt några veckor innan vi åkte. Hur smidigt som helst!

Istället för att vi skulle bära med oss blöjor och massa snacks o dylikt till Cornelia så kunde man beställa grejerna och få det levererat till sitt hotell. Måste säga att det är ett otroligt bra koncept att hjälpa resenärer med den packningen!
Vi fick hjälp med våra väskor till rummet och vi fick exakt det rum vi hade önskat! Så mysigt och stort rum. Vi hade bokat på markplan så man slapp trappor. Utsikt till barnpoolen och en större pool längre bort. Man såg havet och en underbar natur så jag var så nöjd! Även lekparken (miniland) lång precis bredvid vårt rum.

Vi bytte om till badkläder direkt och nu hade det hunnit bli mörkt men trots det ville vi bada i poolen en snabbis. Cornelia gillade det direkt och skrattade för fullt. Så underbar känsla. Sen gjorde vi oss iordning och gick till hotellrestaurangen för en bit mat. Samtidigt var det lite show och det var så mysigt att börja kvällen med lugn och ro på hotellområdet. Vi gick och la oss hyfsat tidigt ändå och Cornelia somnade direkt. Hur första natten gick får ni läsa i nästa del.

Skapa en blogg på Vimedbarn.se du också, klicka här! Och du har väl inte missat topplistorna, klicka här!